Blog

Wiedza ogólna

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego w 2024 roku?

Niektórzy uważają, że założenie sklepu internetowego to bardzo prosta sprawa. W przypadku stron internetowych czasami to się potwierdza, bo istnieje wiele łatwych w obsłudze kreatorów, ale sklepy internetowe wymagają już konkretnych umiejętności. Z doświadczenia wiem, że nie warto na tym oszczędzać, ponieważ może okazać się, że taka inwestycja będzie totalnie bezużyteczna.

Część przedsiębiorców decyduje się na darmowe serwisy, które oferują prowadzenie sklepu internetowego. Czy to się opłaca?

Na pewno to droższa opcja niż jednorazowa płatność za stworzenie profesjonalnego sklepu na jednej z popularnych platform. Dlaczego?

Najczęściej “darmowe serwisy” są darmowe tylko przez jakiś czas (np. miesiąc), po czym musisz płacić miesięczny abonament.

ile kosztuje sklep internetowy

W tym przypadku nie ma się także kontroli nad działaniem systemu – jeżeli firma przestanie istnieć, twój sklep także.

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

  • Nieograniczony zasięg sprzedaży– sprzedaż lokalną można rozwinąć na cały kraj, a nawet zagranicę
  • Kreowanie marki– docierając do coraz większej grupy klientów, uskuteczniasz rozpoznawanie własnej firmy
  • Niska bariera wejścia– sprzedaż online nie wymaga od Ciebie sklepu stacjonarnego, a nawet magazynu! Dzięki “dropshipping” Twoje zamówienia będą realizować bezpośrednio producenci towaru, który oferujesz
  • Oszczędność– jedyne koszta, jakie ponosisz to utrzymanie hostingu i domeny. Nie musisz opłacać lokalu ani magazynu. Do tego oszczędzasz mnóstwo czasu
  • Konkurencja– choć wydaje się, że to coś negatywnego, to zdrowa konkurencja napędza do działania
  • Wspomaganie sprzedaży– przystępując do takich portali jak Allegro lub Ceneo nie musisz martwić się o klientów
  • Najpopularniejsza forma zakupów– dzisiaj zakupy przez internet robi każdy z nas.

Sklepy internetowe na abonament – dlaczego nie warto z nich korzystać?

Po co zlecać agencji interaktywnej tworzenie sklepu internetowego skoro można wykupić abonament na jednej z internetowych platform e-sklepów i od razu zacząć sprzedawać?

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą internetową, to takie rozwiązanie może wydawać się bardzo atrakcyjne. W końcu koszta nie są zbyt wysokie, a do tego część usługodawców oferuje wsparcie techniczne.

Po gruntownej analizie można dojść do wniosku, że sklepy abonamentowe nie są najlepszym wyborem. Przede wszystkim sklepy abonamentowe bardzo ograniczają rozwój działalności w Internecie – zero szans na udoskonalanie własnego sklepu i ograniczona personalizacja.

Polecamy: Jakie są najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie?

Do tego zawsze istnieje ryzyko, że usługodawca może z nieznanych przyczyn zawiesić działalność. To spowoduje efekt domina, który zamknie wszystkie sklepy dostępne na tej platformie – również Twój.

Inwestując jednorazowo w sklep internetowy na własnym hostingu, nie ponosisz takich kosztów jak w przypadku abonamentu.

Dodatkowo masz pełną kontrolę nad tym, co się wszędzie dzieje. Możliwe jest przygotowanie oryginalnej szaty graficznej oraz dodawanie nielimitowanej ilości produktów. Krótko podsumowując – jesteś całkowicie niezależny.

Wybór systemu dla sklepu internetowego 4 propozycje

Otwierając w przeglądarce 10 losowych e-sklepów istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że będą korzystały z kilku odmiennych systemów. Mimo że wszędzie są produkty i możliwość ich zamówienia, to jednak wewnątrz takie sklepy się różnią.

Wybór systemu dla sklepu internetowego jest bardzo ważny, ponieważ nieodpowiedni wybór możemy bardzo długo negatywnie odczuwać. Do tego znaczne różnice mogą wynikać w cenie realizacji. W jaki sposób wybrać odpowiednią platformę? Wszystko zależy od Twoich wymagań. Zobacz niżej listę najpopularniejszych systemów i zdecyduj który najbardziej spełnia Twoje oczekiwania.

1. WooCommerce

To darmowa wtyczka do WordPressa, która jest bardzo popularna na świecie. Wdrożenie tego oprogramowania nie jest aż tak trudne, a do tego z użyciem szablonu typowo pod e-commerce można niedrogo stworzyć bardzo dobrze funkcjonujący sklep internetowy.

WooCommerce jest darmowy i może wydawać się, że to powoduje jakieś ograniczenia, ale nic bardziej mylnego! Ma bardzo rozbudowane funkcje, a “grzebanie” w kodzie nie stanowi żadnego problemu.

WooCommerce ma wiele plusów, ale z drugiej strony to tylko wtyczka do WordPressa, która w pewnym momencie może nie być dla nas już wystarczająca. W przypadku małego sklepu nie powinno być żadnych problemów, ale na bardziej zaawansowanych sprzedawców czekają już niezbędne rozszerzenia – niestety płatne.

Sam WooCommerce jest podstawą e-sklepu, ale za niezbędne narzędzia jak płatności online trzeba zapłacić.

Zalety WooCommerce

  • Darmowa wtyczka
  • Prosta instalacja
  • Łatwa obsługa
  • Możliwość edytowania kodu
  • Dużo darmowych dodatków.

Wady WooCommerce

  • To tylko wtyczka do WordPressa
  • Niezbędne narzędzia są zazwyczaj płatne.

Ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce?

Cena najczęściej zależy od poziomu rozbudowania sklepu. Można przyjąć, że cena to przynajmniej 3 tys. zł.

2. PrestaShop

To kolejny darmowy system, który na świecie jest bardzo popularny. Aktualnie korzysta z niego ponad 120 tys. sklepów internetowych. To idealny system dla programistów, ponieważ jest dość łatwy w edycji. To spowodowało też, że wielu programistów idzie tylko w kierunku tej platformy.

PrestaShop to bardzo prosty system i to jego ogromna zaleta. Samo zainstalowanie systemu nie powinno sprawiać problemów, a co dopiero korzystanie z niego. PrestaShop pozwala na łatwą rozbudowę sklepu o kolejne języki (jeśli sprzedajesz poza granice).

O ładny wygląd raczej nie trzeba się martwić, ponieważ aktualnie jest dostępnych ponad 2000 szablonów, a jeśli żaden nie przypadnie Ci do gustu (raczej mało prawdopodobne), to programista na pewno Ci pomoże.

Niestety, ale PrestaShop jest dedykowany raczej dla małych i średnich sklepów – chociaż właściciele tych drugich powinni przemyśleć sprawę, jeśli zamierzają pójść o krok dalej. Co więcej, jak w przypadku WooCommerce sama platforma jest darmowa, ale niektóre niezbędne narzędzia już nie. Trzeba pamiętać też o tym, że PrestaShop pomimo swojej prostoty wymaga oka specjalisty.

Zalety PrestaShop

  • Darmowy system
  • Łatwa instalacja
  • Prosta obsługa
  • Duże możliwości
  • Ponad 2000 szablonów
  • Mnóstwo specjalistów, którzy świetnie znają tę platformę.

Wady PrestaShop

  • Nie dla dużych sklepów
  • Niektóre niezbędne narzędzia są płatne.

Ile kosztuje sklep internetowy PrestaShop?

Tak jak w poprzednim przypadku cena zależy od poziomu zaawansowania sklepu. W agencjach interaktywnych ceny sklepów PrestaShop zaczynają się od około 3 tysięcy złotych, a kończą najczęściej na kilkunastu.

3. DJ-Catalog2

To idealna alternatywa dla WordPressa. DJ-Catalog2 to rozszerzenie systemu Joomla, które pozwala prowadzić sklep internetowy o szerokim asortymencie. Bez przeszkód można dodawać nielimitowaną ilość produktów oraz zarządzać zamówieniami.

System pozwala również na pogrupowanie produktów według producentów. Tak jak w przypadku WordPressa, Joomla zawiera mnóstwo rozszerzeń, które ułatwiają prowadzenie sklepu.

Zarządzanie w DJ-Catalog2 nie powinno dla nikogo być problemem. Interfejs jest przejrzysty i niezwykle intuicyjny. Ten system wspomaga działania SEO dzięki odpowiednim ustawieniom – dzięki temu każdy produkt możesz odpowiednio zoptymalizować bez dużej wiedzy.

Mimo wszystko musimy pamiętać, że jest to tylko wtyczka i w pewnym momencie może przestać spełniać Twoje oczekiwania. Rzeczywiście, ilość produktów może być nieograniczona, ale personalizacja nie daje zbyt wielu możliwości. Jeżeli chcesz prowadzić sklep, który wizualnie nie musi wyróżniać się spośród konkurencji, to ta platforma może się sprawdzić.

Zalety DJ-Catalog2

  • Darmowy dodatek do Joomla
  • Nielimitowana ilość produktów
  • Prosta obsługa

Wady DJ-Catalog2

  • To mimo wszystko tylko dodatek do Joomli
  • Ograniczona edycja szablonu

Ile kosztuje sklep internetowy DJ-Catalog2?

Najczęściej ceny zaczynają się od kilku tysięcy złotych, a kończą na kilkunastu tysiącach. Wszystko jest zależne od poziomu rozbudowania sklepu i modułów, którymi jesteś zainteresowany.

4. Magento

To bardzo rozbudowana platforma, przy której pracują najlepsi programiści. To jeden z najbardziej zaawansowanych systemów e-commerce, który na starcie zawiera niezbędne funkcje: system analiz, generowanie raportów i zarządzanie produktami.

Sklep na tej platformie dobrze wygląda w wersji mobilnej oraz obsługuje różne modele płatności. Warto dodać, że Magento to bardzo dobrze zoptymalizowany system, który nie ma problemu z pozycjonowaniem.

Magento to system polecany szczególnie dla dużych sklepów. W tym przypadku nie powinniśmy oszczędzać na serwerze, bo tak jak w przypadku wyżej opisywanych systemów najtańszy hosting nie powinien sprawiać problemów, tak tutaj będzie niewystarczający.

Poznanie tego systemu również wymaga trochę czasu. Jest on bardzo rozbudowany, dlatego rozwój sklepu jest zależny od umiejętności programistycznych. Jeżeli takimi nie dysponujesz, to specjalista jest wskazany. Wydawać by się mogło, że ten system jest darmowy tak samo, jak powyższe.

Wersja Community rzeczywiście jest dostępna dla każdego, ale wymaga umiejętności programistycznych, a takie kosztują. Istnieje jeszcze wersja Enterprise, ale kosztuje aż 18 000 dolarów rocznie. Korzystają z niej raczej tylko największe marki.

Magento jest raczej platformą dla sklepów, które sprzedają produkty na cały kraj, a nawet poza granice – na przykład branża RTV i AGD.

Zalety Magento

  • Rozbudowana platforma
  • Dużo przydatnych funkcji
  • Ogromne możliwości.

Wady Magento

  • Obsługa wymaga specjalistycznej wiedzy
  • Wymaga mocnego serwera
  • Nie jest tak prosty w obsłudze jak np. WordPress.

Ile kosztuje sklep internetowy Magento?

Sklepy internetowe na platformie Magento to na pierwszy rzut oka totalna abstrakcja, ponieważ ceny zaczynają się około 30 000 zł. To jednak opcja raczej tylko dla firm, których roczne obroty wynoszą przynajmniej “6 zer”.

Kto może stworzyć profesjonalny sklep internetowy?

Przede wszystkim pomijamy wszelkie sklepy abonamentowe, ponieważ przy prowadzeniu poważnego biznesu lepiej skupić się na prywatnym e-sklepie, nad którym ma się pełną kontrolę. Istnieje wiele systemów, które ułatwiają zarządzanie, a wyżej wymieniliśmy najpopularniejsze.

Pomimo faktu, że system można mieć za darmo, to jego wdrożenie wymaga niemałych umiejętności. To zadanie najlepiej powierzyć specjaliście, który na pewno wszystko dopasuje do naszych potrzeb. Nawet proste sklepy internetowe wymagają odpowiedniej pracy.

Podobne: Co to jest CMS i jakie daje możliwości? Rodzaje systemów CMS

Sklep firmowy powinien być niezawodny, a każdy element dobrze dopracowany. Zdecydowanie lepiej jest postawić na profesjonalną firmę niż niedrogiego freelancera.

Podczas budowania stron firmowych mówi się o odpowiedniej optymalizacji pod kątem UX (User Experience). W sklepach internetowych ten czynnik jest o wiele, wiele ważniejszy. W Internecie nawet kolor szaty graficznej może mieć wpływ na ilość sprzedaży!

Czasami chęć zaoszczędzenia na tego typu usłudze może w przyszłości być dosyć odczuwalne.

Dlaczego sklepy www kosztują tak dużo?

Ta branża zwyczajnie nie jest tania. Tani sklep internetowy zrobiony w domowych warunkach może być niestabilny, źle zoptymalizowany, a nawet może paść w pewnym momencie. Oprogramowanie może i jest darmowe, ale jego ważne elementy traktowane jako dodatki mogą kosztować krocie. Do tego specjaliści bardzo się cenią.

W agencjach interaktywnych jest drożej, ale nad projektem pracuje cały zespół specjalistów. Raczej nie ma osoby, która za tworzenie sklepu w ciągu 30 dni oczekiwałaby tylko kilkuset złotych. Freelancerów zwykle goni czas i nie mają go na tyle, by dopieszczać wszystkie szczegóły, odpowiednio optymalizować i testować działanie.

Podsumowanie

Raczej ciężko jest odpowiedzieć na pytanie “ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego“. Wszystko zależy od Twoich wymagań. Najprostsze projekty to niewielki koszt, ale zwykle nie wyróżniają się.

Dodaj komentarz