Wiedza ogólna

Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku? Aktualny cennik stron www

Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku? Odpowiedź na to pytanie zależy od specyfiki Twojej działalności, grupy klientów docelowych, do której chcesz trafić oraz indywidualnych założeń i preferencji co do jej rodzaju (np. strona wizytówka, blog, Landing Page, Multipage).

W dzisiejszym artykule przedstawimy konkretne ceny za stworzenie poszczególnych rodzajów stron www, a dodatkowo podpowiemy, od czego dokładnie zależą koszty zaprojektowania nowoczesnej witryny internetowej. Miłej lektury!

ile kosztuje strona internetowa

Strona internetowa dla firmy – cena w 2024 roku

Ceny za profesjonalną stronę internetową w 2024 roku zaczynają się od 1990 zł netto. W tym budżecie są to zazwyczaj niewielkie i niewymagające projekty z możliwością rozbudowy – idealne dla najmniejszych firm.

Koszty za stworzenie bardziej zaawansowanej witryny dochodzą często do mniej więcej 3 990 zł netto – ten przedział cenowy pozwala opracować serwis z dużą liczbą podstron i dodatkowymi funkcjonalnościami poprawiającymi komfort poruszania się po witrynie.

Dedykowany projekt strony www – cena w 2024 roku

Jeśli interesuje Cię dedykowany projekt strony www, musisz liczyć się z kosztami wyższymi niż 4 000 zł netto.

W tej cenie web developerzy opracują koncepcję, która będzie tworzona od podstaw na indywidualnych rozwiązaniach (np. w CMS WordPress lub Joomla).

Od czego zależy cena strony internetowej?

Aby dokładnie określić, ile kosztuje strona internetowa, należy zwrócić uwagę na 9 elementów analizowanych przez firmy do szacowania cen za konkretne serwisy www.

Kluczowe jest przede wszystkim wybranie rodzaju strony internetowej.

Przedziały cenowe w przypadku standardowych wizytówek i rozbudowanych Multipage zdecydowanie się różnią.

Zachęcamy do analizy poniższego zestawienia.

1. Rodzaj strony internetowej

Na samym początku powinniśmy zastanowić się, jaki rodzaj strony internetowej nas interesuje, m.in.:

One Page

Witryna składająca się wyłącznie z jednej strony, która nie zawiera podstron. To bardzo nowoczesne rozwiązanie wykorzystywane pod kątem użytkowników mobilnych (strony One Page projektuje się zgodnie z zasadami mobile-first).

Landing Page

to również strona One Page, jednak projektowana z myślą o maksymalizacji sprzedaży oraz liczby konwersji (np. w postaci skorzystania z usługi, wypełnienia formularza kontaktowego, pobrania aplikacji, zarejestrowania się w serwisie czy też zapisu do newslettera).

Na Landing Page trafiają przede wszystkim klienci z organicznych wyników wyszukiwania. Po wejściu na stronę są oni kierowani do finalizacji zakupu dzięki prawidłowo zoptymalizowanej ścieżce konwersji prowadzącej konsumenta od „A” do „Z”, czyli od pierwszej wizyty w witrynie, aż po wykonanie konkretnej czynności.

Multipage

Klasyczna strona internetowa zawierająca stroną główną oraz inne podstrony (np. „O nas”, „Oferta i Cennik”, „Realizacje”, „Q&A”, „Blog” oraz zakładkę „Kontakt”). Projekty tego typu umożliwiają rozmieszczenie sporej ilości treści na stronie w bardzo sensowny sposób – tak, żeby wszystko było prawidłowo uporządkowane.

Wizytówka

Strona spełniająca funkcję wizytówki. Dedykowana przede wszystkim freelancerom oraz specjalistom w konkretnych dziedzinach m.in. lekarzom, prawnikom i mechanikom).

Serwisy w tym rodzaju wybierają również firmy lokalne (np. budowlane, a także kosmetyczne). To idealne narzędzie do rozpoczęcia swojej przygody z pozyskiwaniem klientów online.

Uważamy jednak, że większy stopień konwersji można osiągnąć, inwestując w serwisy typu Landing Page.

Blog

Tzw. internetowy pamiętnik. W połączeniu ze stroną internetową jest to doskonała szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy i zachęcenia klientów do skorzystania z usług lub produktów, które oferujemy (np. za pomocą wpisów sponsorowanych).

Najmniej zapłacimy za stronę typu wizytówka – jest ona po prostu mało zaawansowanym projektem, jednak spełniającym swoje funkcje.

W przypadku Landing Page oraz One Page ceny są nieco wyższe ze względu na dodatkowe opcje konieczne do wdrożenia (np. prawidłowe zoptymalizowanie lejka sprzedażowego dzięki odpowiednio umieszczonym przyciskom CTA – Call to Action mającym na celu wezwanie potencjalnego klienta do działania).

Rozwiązania Multipage okazują się najdroższe. Finalna cena zależy od liczby podstron, jednak zazwyczaj nie mają ich mniej niż pięć.

2. Wykonawca strony internetowej

Stronę internetową może stworzyć agencja marketingowa lub freelancer.

Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Ile kosztuje strona internetowa stworzona przez agencję w 2024 roku?

Zlecając stworzenie strony internetowej agencji marketingowej, musisz liczyć się z kosztami rzędu minimum 1500 zł netto za prosty One Page.

Wybierając agencję marketingową masz pewność, że cały proces przebiegnie w 100% profesjonalnie.

Nad Twoim projektem będzie pracował sztab fachowców – zarówno programiści, web developerzy, jak i specjaliści ds. UX (ang. User Experience) oraz UI (ang. User Interface).

Opracowanie projektu serwisu www przez agencję – zalety

Zalety, jakie niesie za sobą opracowanie projektu strony www na zlecenie agencji:

  • szybka realizacja
  • profesjonalne podejście
  • sprawny kontakt z klientem
  • gwarancja najwyższej jakości
  • zespół specjalistów pracujących nad projektem
Wykonanie strony internetowej na zlecenie agencji – wady

Jakie wady wiążą się ze stworzeniem strony www na zlecenie agencji marketingowej? Na pewno nieco wyższa cena wynikająca z jakościowych usług oraz szybkiego terminu realizacji.

Agencje również w znaczącym stopniu „trzymają się” briefu – w związku z tym zmiany w trakcie opracowywania projektu nie są w większości przypadków możliwe.

Ile kosztuje strona internetowa stworzona przez freelancera w 2024 roku?

Strona stworzona przez freelancera jest na pewno tańsza, lecz w parze z niską ceną idzie często niezadowalająca jakość.

Projekty wykonywane przez tzw. wolnych strzelców mogą być dobre, ale nie muszą – w zależności od wybranego specjalisty.

Co więcej, czas wykonania ulega wydłużeniu, ponieważ freelancer pracuje sam.

Strony www nie są również tak kompletne, jak te zaprojektowane przez agencję. Wynika to z prostego powodu – nie można znać się na wszystkim, a tego wymaga praca freelancera.

Dlatego zlecając wykonanie strony internetowej personom reprezentującym jednoosobowe działalności gospodarcze, musimy liczyć się z nieco gorszą funkcjonalnością danego serwisu.

Współpraca z freelancerem – zalety

Zalety współpracy z freelancerem:

  • niska cena
  • indywidualne podejście
  • elastyczność
Współpraca z freelancerem – wady

Mankamenty, jakie mogą wyniknąć poprzez nawiązanie współpracy z freelancerem:

  • długi czas realizacji
  • brak wsparcia technicznego
  • niska jakość projektu

Niska jakość projektów zlecanych freelancerom wynika z prostego powodu – freelancer zajmuje się wszystkim, a w konsekwencji niektóre elementy strony opracowuje gorzej ze względu na brak wyspecjalizowania.

W przypadku agencji marketingowych za konkretne aspekty (np. programowanie, UX i UI) odpowiadają odrębni fachowcy.

3.   Dodatkowe funkcjonalności

Jednym z bardziej istotnych elementów wpływających na cenę wykonania strony internetowej są dodatkowe funkcjonalności, m.in.:

  • dostępność strony dla osób z niepełnosprawnościami
  • wielojęzyczność
  • kreatywny i unikalny wygląd
  • oryginalne atrakcje wizualne
  • bezawaryjna obsługa ponadprzeciętnej liczby użytkowników
  • złożone formularze kontaktowe
  • dynamiczne cenniki
  • systemy rezerwacyjne
  • zaawansowane katalogi towarów
  • dodatkowe przyciski CTA (ang. Call to Action)
  • umiejętnie zaprogramowana ścieżka konwersji

Przedsiębiorstwa często wymagają również wdrożenia różnych integracji.

To z kolei nieco komplikuje stworzenie strony www, a co za tym idzie – wpływa na cenę, ponieważ konieczne jest zazwyczaj zaangażowanie dodatkowych specjalistów.

4.   Integracje

Integracje gwarantują liczne korzyści tj.:

  • wydajniejsza praca zespołu
  • efektywniejsze zarządzanie czasem
  • większy poziom kontroli nad poszczególnymi procesami

W zależności od potrzeb oraz preferencji można zdecydować się na integracje z firmami kurierskimi, systemami płatności online oraz porównywarkami cenowymi (jeśli dysponujemy również produktami na swojej stronie internetowej).

5.   Pluginy

Niektóre firmy wymagają od web developerów opracowania indywidualnych pluginów pozwalających m.in. łatwiej kontaktować się z internautami (np. wtyczka do Messengera) czy też automatyzować konkretne czynności (np. plugin automatycznie dodający meta tagi do podstron).

W popularnych systemach (np. CMS WordPress) dostępne są gotowe rozwiązania, jednak bardzo często znacznie spowalniają one witrynę – dlatego warto zainwestować w dedykowane wtyczki tworzone przez fachowców.

6.   Wybór CMS-a

Strony oparte o CMS WordPress są bardzo przystępne cenowo.

W przypadku systemu Joomla czy też Drupal ceny okazują się nieco wyższe, natomiast wynika to z prostego powodu – wówczas serwisy można edytować w bardziej zaawansowany sposób (jednak trzeba się na tym znać).

7.   Specyfika Twojego biznesu

W branżach charakteryzujących się wysoką konkurencyjnością (np. finansowa, hostingowa, medyczna czy też marketingowa) ceny za stronę www są zdecydowanie najwyższe. Dlaczego? Ponieważ konkurencja w celu maksymalizacji widoczności dostosowuje projekty www nie tylko do aktualnych wymagań dot. responsywności oraz interaktywności, ale także pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Specjaliści, projektując strony www, zawsze pytają klientów, jaki jest ich stosunek do pozycjonowania. Jeśli zależy im na wysokiej pozycji w Google – wdrażają dodatkowe funkcjonalności ułatwiające zwiększenie autorytetu z punktu widzenia crawlerów (czyli robotów Google).

8.   Koszty utrzymania strony

Oprócz domeny i hostingu, za które opłatę zazwyczaj dokonujemy indywidualnie, firmy często proponują nam całoroczną obsługę strony polegającą na regularnym wykonywaniu aktualizacji.

Wsparcie tego rodzaju jest niezbędne przede wszystkim w przypadku rozbudowanych stron Multipage.

9.   Czas realizacji

Standardowy czas wykonania mało zaawansowanej strony wynosi od 7 do 21 dni w zależności od złożoności danego projektu.

Niektórzy klienci jednak życzą sobie przyspieszonej realizacji. Wówczas ceny wzrastają o 20-30% w stosunku do kosztów bazowych.

Cena za stronę internetową dla firmy w 2024 roku – od czego to finalnie zależy?

Podsumowując poprzedni akapit, koszty zaprojektowania profesjonalnej strony internetowej zależą od kilku istotnych czynników, a mianowicie:

  • rodzaju serwisu (np. One Page, Multipage, Landing Page, wizytówka lub blog);
  • podmiotu zajmującego się wykonaniem projektu (agencji marketingowej lub freelancera);
  • dodatkowych funkcjonalności (np. kreatywny i unikalny wygląd, złożone formularze kontaktowe czy też systemy rezerwacyjne);
  • integracji (z systemami płatności, firmami kurierskimi itd.);
  • indywidualnie opracowanych pluginów (np. ułatwiających pozycjonowanie lub zwiększających interaktywność strony);
  • wybranego CMS-a (w zależności od preferencji, można zdecydować się na CMS WordPress, system Joomla lub Drupal);
  • specyfiki Twojego biznesu (bardziej zaawansowane projekty wykonuje się w branżach charakteryzujących się wysoką konkurencyjnością);
  • kosztów za obsługę witryny (mogą być jednorazowe lub roczne);
  • czasu realizacji (przyspieszony czas realizacji na życzenie klienta wiąże się z dodatkowymi kosztami rzędu ok. 20-30% ceny bazowej).

Biorąc pod uwagę aktualne standardy i zaawansowanie wykonania najbardziej popularnych projektów typu Multipage czy też Landing Page, stworzenie strony internetowej trwa mniej więcej 3-4 tygodnie. W przypadku wizytówek i prostych blogów opracowanie jednego projektu zajmuje ok. 7-21 dni.

Koszt utrzymania strony internetowej – Jak to wygląda w praktyce?

Koszt utrzymania strony internetowej to mniej więcej 300 zł netto rocznie.

Finalna cena zależy jednak od wyboru domeny oraz konkretnego hostingu.

1. Domena

Domena, czyli adres Twojej strony www.

W naszym kraju najpopularniejsze są domeny z końcówką .pl, natomiast właściciele poszczególnych serwisów coraz częściej wybierają domeny również z następującymi końcówkami:

  • .com,
  • .eu,
  • .com.pl,
  • .it,
  • .es,
  • .news,
  • .mobi,
  • .web.

Ile kosztuje rejestracja domeny?

Najtańsze są domeny z końcówką .eu. Koszt za ich rejestrację wynosi mniej więcej 60 zł netto na 2 lata.

W przypadku domen .com.pl ceny oscylują w granicach 100-120 zł netto rocznie.

Najdroższe są domeny z egzotycznych krajów takie jak: .je, .mu oraz .to.

Czy wiesz, że…

kupując egzotyczne domeny samodzielnie, z oficjalnych zagranicznych stron (bez pośredników), możesz zaoszczędzić nawet do 100 zł na jednorazowej transakcji?

Rejestracja domeny – na co uważać?

Rejestrując domenę, zwróć uwagę nie tylko na koszt pierwszej transakcji, ale także na ceny za jej przedłużenie w kolejnych latach.

Usługodawcy często przedstawiają bardzo atrakcyjną ofertę w pierwszym roku, znacząco podwyższając koszty w kolejnych latach (nawet o kilkaset procent).

Szczególnie uważaj na oferty „domena za 0 zł”, ponieważ często w umowie jest zapisany obowiązek przedłużenia domeny po pierwszych 12 miesiącach, a samo jej przedłużenie potrafi kosztować znacznie więcej niż normalnie.

Hosting

Cena za hosting dla małej strony internetowej oscyluje w granicach 150 zł netto rocznie.

Rozwiązania serwerowe, na jakie można się zdecydować, oferują różni hostingodawcy. Dla przykładu:

  • Hostinger
  • dHosting
  • Nazwa
  • ZenBox
  • OVH
  • Home
  • CyberFolks
  • i wielu innych

W tym przypadku również należy wystrzegać się promocyjnych ofert.

Często utrzymanie serwera w pierwszym roku nie kosztuje nic, a kolejne lata mogą wynieść nawet kilkaset złotych rocznie. Zdecydowanie nie warto korzystać z takich „promocji”!

Strona internetowa – ile kosztuje serwis i administracja?

Obsługa strony internetowej przez firmę, która ją stworzyła, jest doskonałym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie komfort i brak konieczności wprowadzania regularnych zmian, aktualizowania modułów, robienia kopii zapasowych (tzw. backupów) czy też dbania o jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Obsługa techniczna stron internetowych – koszty

Obsługa techniczna stron internetowych wiąże się z kosztami rzędu ok. 500 – 800 zł netto rocznie. W skład podstawowych działań oferowanych przez firmy wchodzą elementy tj.:

  • comiesięczna aktualizacja systemu oraz darmowych wtyczek
  • tworzenie i odzyskiwanie kopii zapasowych
  • ochrona antyspamowa i antywirusowa
  • weryfikacja poprawności funkcjonowania witryny
  • ewentualna naprawa awarii związanych z aktualizacjami

W zależności od potrzeb firmy marketingowe wyręczają również klientów we wprowadzaniu treści oraz zdjęć do systemu CMS, na którym bazuje strona.

Moduły i integracje

W pakiet administracji stron internetowych wchodzi również bardzo często wdrażanie modułów i integracji.

W zależności od Twoich potrzeb możesz liczyć na m.in.:

  • implementację różnych wersji językowych
  • integrację z Allegro oraz porównywarkami cen (np. Ceneo)
  • integracje kurierskie (np. z DHL, DPD oraz Inpost)
  • szybkie płatności online
  • aplikację z chatem umożliwiającą kontakt z obsługą

Pozycjonowanie

Prowadzenie strony internetowej przez specjalistyczne podmioty obejmuje również pozycjonowanie (SEO).

Ze względu na specyfikę tego procesu i jego wysoki stopień zaawansowania jest to dodatkowa forma administracyjna wymagającą wyższych kwot za obsługę witryny.

Istnieje jednak szereg zalet związanych z inwestycją w optymalizację pod kątem SEO, a mianowicie:

  • zwiększenie ruchu na stronie (pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania);
  • maksymalizacja konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego);
  • zbudowanie zaufania do marki (internauci ufają przedsiębiorstwom, które znajdują się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania).

Warto również wspomnieć, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach tj. Google, Bing czy też Yahoo to aktualnie najbardziej opłacalna forma reklamy stron internetowych, ponieważ gwarantuje długofalowe efekty, które są widoczne nawet po zakończeniu współpracy z agencją marketingową.

W celu maksymalizacji efektów rekomendujemy również zainwestować w kampanie Google Ads (dawniej AdWords). Wówczas, jeśli będziemy posiadali poprawnie skonfigurowaną ścieżkę zakupową na stronie typu Landing Page, zwiększymy sprzedaż także z płatnych wyników wyszukiwania.

O czym warto pamiętać zlecając stworzenie strony internetowej?

Ile kosztuje projekt strony www? Bazując na obecnych trendach rynkowych, możemy śmiało stwierdzić, że ceny zaczynają się od 1500 zł netto.

Profesjonalnie opracowana strona internetowa powinna być dostosowana pod kątem User Experience oraz User Interface.

W zależności od wytycznych projektu firmy dostosowują serwisy także do zasad Core Web Vitals, czyli oficjalnych czynników rankingowych Google, które miały premierę w sierpniu 2021 roku.

Poniżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas delegowania projektu strony www agencji marketingowej lub freelancerowi.

User Experience

W przypadku User Experience dezorientacja jest niepożądana.

Każdy element projektu serwisu musi być perfekcyjnie dostosowany do aktualnych wytycznych Google oraz wymagań potencjalnych klientów.

User Experience – zestawienie najważniejszych elementów

Najważniejsze elementy wchodzące w skład User Experience:

  • przejrzystość i hierarchiczność informacji – nadmiar i niedosyt poszczególnych elementów jest zbędny. Zaprojektowana witryna powinna kierować uwagą użytkowników w taki sposób, aby analizowane treści wpływały na ich decyzje zakupowe.
  • proste formularze kontaktowe – warto zadbać, żeby firma wykonująca Twoją stronę internetową zdecydowała się na estetyczne formularze kontaktowe w naturalnych kolorach, które będą maksymalnie uproszczone. W przeciwnym wypadku zamiast maksymalizacji konwersji przyczynią się do zwiększenia współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate).
  • uproszczony model filtrowania i scrollowania – im bardziej złożona witryna, tym bardziej intuicyjnymi opcjami filtrowania i scrollowania powinna się wyróżniać. W zależności od własnych preferencji możesz zdecydować się na tzw. infinite-scroll (mechanizm nieskończonego przewijania) lub rozbudowane filtrowanie bazujące na konkretnych parametrach.

Zlecając projekt strony www, zwróć web developerom szczególną uwagę na „głębokie” zrozumienie potrzeb, oczekiwań i wartości użytkowników.

Tylko dzięki odpowiednio nowoczesnemu podejściu projektantów będziesz mógł łatwo ją wypozycjonować i zwiększyć konwersję do założonego stopnia.

5 podstawowych zasad UX:

  1. atrakcyjność
  2. responsywność
  3. funkcjonalność
  4. wiarygodność
  5. użyteczność

Delegując projekt strony internetowej agencji lub freelancerowi, kieruj się przede wszystkim zasadami SXO.

Wymagaj od zatrudnionych fachowców kompleksowości, ponieważ liczy się nie tylko aspekt UX, ale także dostosowanie strony pod kątem technicznym, co również wpływa na SEO, m.in.:

  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • zapewnienie poprawnego szyfrowania za pomocą SSL,
  • minimalizacja i konsolidacja skryptów Java oraz plików stylów,
  • utworzenie i edycja pliku robots.txt,
  • dodanie i optymalizacja mapy strony w formacie XML (sitemap.xml),
  • weryfikacja poprawności przekierowań,
  • rekonstrukcja struktury linków na stronie (w taki sposób, żeby były user-friendly).

Aby zwiększyć konwersję, należy prawidłowo dostosować wcześniej wspomnianą ścieżkę zakupową, poprawić nawigację witryny oraz wdrożyć przyciski Call to Action w odpowiednich miejscach i kolorystyce (najlepiej, żeby CTA były zielone, czerwone, pomarańczowe lub niebieskie).

User Interface

Aspekt User Interface obejmuje wszelkie elementy graficzne ułatwiające komunikację między użytkownikiem a stroną internetową.

Według wytycznych UI nowoczesne projekty serwisów www powinny zawierać odpowiednio przystosowane elementy tj.:

  • galerię,
  • menu,
  • kolorystykę,
  • animacje,
  • przyciski,
  • i wiele innych.

Warto, żeby projektowaniem interfejsu zajęli się specjaliści ds. UI.

To bardzo kreatywne zajęcie wymagające nie tylko zmysłu estetyki, ale także sporej kreatywności.

Właśnie dlatego rekomendujemy współpracować z agencjami marketingowymi – ponieważ zatrudniają one fachowców specjalizujących się w różnych dziedzinach.

Freelancer prawdopodobnie stworzy projekt niskiej jakości, dostosowany znacznie gorzej do aktualnych standardów UX oraz UI.

Core Web Vitals

Dzięki dostosowaniu strony pod kątem czynników Core Web Vitals projekt będzie wydajny, interaktywny oraz stabilny wizualnie.

Aktualizacja wprowadzona w sierpniu 2021 roku sprawiła, że witryny mogą zostać jeszcze bardziej dopasowane do preferencji internautów.

Nie każdy web developer dba o ten aspekt, ponieważ często wymagana jest dodatkowa praca związana z modernizacją konkretnych funkcjonalności.

Rekomendujemy zwrócić na to uwagę i w razie potrzeby dopłacić konkretną kwotę za optymalizację wskaźników Core Web Vitals.

Jak wybrać najlepszego wykonawcę strony internetowej?

Decydując się na konkretnego wykonawcę strony internetowej, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, które omawiamy w poniższych punktach. Jeśli zależy nam, aby współpraca była opłacalna – tak, żeby nie przepłacić, należy w pierwszej kolejności sprawdzić referencje.

1. Referencje

Kluczowy aspekt, na bazie którego możemy podjąć wstępną decyzję odnośnie współpracy.

Bez znaczenia, czy zdecydowaliśmy się na freelancera, czy też agencję, referencje sprawdzamy w Google oraz na Facebooku (a konkretnie na firmowym Fanpage).

Kolejnym krokiem jest wykorzystanie grup Facebookowych w celu skontaktowania się z internautami, którzy wcześniej mieli do czynienia z daną firmą lub osobą.

Zanim napiszemy post, powinniśmy skorzystać z tzw. lupki, podając nazwę wybranego przedsiębiorstwa lub dane działalności gospodarczej.

2. Kompetencje

Koszt strony internetowej zależy również od kompetencji zatrudnionych osób.

Freelancerzy oferują zazwyczaj niskie ceny, ponieważ nie gwarantują najwyższej jakości.

Aby upewnić się co do umiejętności, sprawdźmy portfolio danego podmiotu – najlepiej zweryfikować projekty z naszej branży.

Kluczowe są także case study. Być może dana agencja również pozycjonuje strony internetowe. Dzięki temu oprócz stworzenia serwisu zajmie się także optymalizacją SEO i długofalowymi działaniami związanymi z pozycjonowaniem. W przypadku nawiązania takiej współpracy można sporo zaoszczędzić.

3. Sprawny kontakt

Sprawny kontakt z agencją marketingową lub freelancerem to absolutny must-have.

Faktem jest, że freelancer może poświecić więcej czasu na rozmowę odnośnie danego projektu.

Jeśli natomiast precyzyjnie określimy swoje oczekiwania – agencja również skonkretyzuje z nami szczegóły (bez specjalnych ograniczeń czasowych).

Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku? – podsumowanie

Biorąc pod uwagę aktualne standardy rynku IT, trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku. Wiemy jednak, że wraz z wysoką ceną idzie wysoka jakość, a w konsekwencji – bardziej spersonalizowane rozwiązania, które są wydajne, interaktywne i responsywne.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, należy dokładnie przeanalizować oferty, precyzyjnie je porównując. Nie skreślajmy od razu freelancerów, ale nie wykluczajmy także agencji marketingowych gwarantujących profesjonalne rozwiązania.

Według naszych obserwacji strona internetowa może kosztować zarówno 700 zł netto, jak i ponad 3 000 zł netto. Jest to całkowicie normalne ze względu na tzw. wolny rynek.

Weźmy natomiast pod uwagę fakt, że najtańsze rozwiązania opierają się o gotowe szablony, do których dodawane są wyłącznie treści i zmieniane poszczególne elementy na życzenie klienta.

Koszt strony internetowej dostosowanej do aktualnych standardów UX oraz UI, z wdrożonymi funkcjonalnościami ułatwiającymi pozycjonowanie wynosi mniej więcej 1 900 – 3 500 zł netto. Ceny mogą być nieco wyższe w przypadku dedykowanych projektów z indywidualnie przygotowywanymi modułami oraz pluginami.


FAQ – Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku?

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce kosztów związanych ze stroną internetową?

#1 Ile kosztuje strona internetowa typu One Page?

Aktualnie strona internetowa typu One Page kosztuje mniej więcej 1 990 zł netto. Jest to oczywiście orientacyjna cena zależna od wytycznych konkretnego projektu oraz dodatkowych modułów.

#2 Ile kosztuje strona internetowa typu Multipage?

Strony internetowe typu Multipage to bez wątpienia jedne z najchętniej wybieranych rozwiązań w 2024 roku. Opierają się na minimum kilku podstronach, dzięki czemu można na nich umieścić wartościowe treści, które będą edukowały, informowały lub nakłaniały internautów do podjęcia pożądanej konwersji.

Warto również wspomnieć, że strony typu Multipage są łatwiejsze w pozycjonowaniu. Dlaczego? Ponieważ umożliwiają korzystanie z większej ilości słów kluczowych (niż w przypadku One Page).

Ile kosztuje strona internetowa Multipage w 2024 roku? Za prostą wersję takiego serwisu zapłacimy od 2990 do 3990 zł netto.

#3 Ile kosztuje strona internetowa stworzona od podstaw na bazie dedykowanego projektu?

Jeśli zależy Ci na indywidualnie dopasowanej stronie internetowej, dedykowany projekt będzie absolutnym „strzałem w dziesiątkę”.

To bezsprzecznie najdroższe rozwiązanie, którego ceny oscylują w granicach 9 000 – 14 000 zł netto (i więcej).

W tej cenie otrzymujesz m.in.:

  • dopasowany projekt graficzny,
  • statystykę odwiedzin,
  • blog,
  • zoptymalizowane treści,
  • dostęp do najwyższej jakości grafik.

Inwestując w projekt „szyty na miarę”, masz pełną kontrolę nad tym, jak dokładnie będzie wyglądała Twoja strona internetowa. Dzięki temu wyróżnisz się spośród konkurencji – to bardzo ważne szczególnie w wysoce konkurencyjnych branżach.

#4 Co jest wliczone w cenę strony internetowej?

W cenę strony internetowej wliczone są ciekawe i angażujące treści oraz oryginalne zdjęcia.

Specjaliści opracowujący zlecone projekty dbają również o aspekty tj.:

  • optymalizacja UX oraz UI,
  • dostosowanie serwisu pod kątem SEO,
  • prawidłowe opracowanie ścieżki konwersji.

W zależności od Twoich preferencji możesz zdecydować się również na inwestycję w dodatkowe moduły oraz integracje.

Tego nie pokrywa bazowa cena, jednak biorąc pod uwagę standardy rynkowe, koszty poszczególnych wdrożeń w naszej firmie są bardzo przystępne.

#5 Ile kosztuje strona internetowa z pozycjonowaniem?

Nieskomplikowana strona internetowa kosztuje ok. 1990-3990 zł netto. Doliczając do tego cenę za pozycjonowanie w ujęciu miesięcznym, będziemy musieli liczyć się z regularną inwestycją. Ile dokładnie kosztuje strona internetowa z pozycjonowaniem? Najtańsze usługi pozycjonowania zaczynają się od około 600-800 zł netto miesięcznie.

#6 Ile czasu zajmuje stworzenie strony internetowej?

Czas oczekiwania na podstawowe projekty (np. strona typu wizytówka lub landing page) wynosi mniej więcej 7-21 dni. Najbardziej rozbudowane serwisy bazujące na dedykowanym szablonie wymagają minimum 3-4 tygodni pracy.

#7 Freelancer czy agencja?

Wybór tzw. wolnego strzelca, czyli freelancera to przede wszystkim niższe koszty. Na tym niestety zalety się kończą.

Współpracując z agencją marketingową, masz pewność, że oddany projekt będzie najwyższej jakości.

Zlecając stworzenie strony internetowej agencji, czas realizacji okaże stosunkowo krótki, a dedykowani specjaliści dopracują każdy szczegół, m.in.:

  • projekt graficzny,
  • treści i materiały graficzne,
  • optymalizację SEO,
  • wygodny formularz kontaktowy,
  • odpowiednie umiejscowienie i dopasowanie kolorystyczne przycisków CTA.

Współpraca z agencją interaktywną = gwarancja i pakiet serwisowy. Dzięki temu nie musisz martwić się o aktualizacje i wdrożenia – specjaliści zrobią to za Ciebie.

Dodaj komentarz